2016. szeptember 3., szombat

Golok Akyung kalligráfiája

Épp nyolc éve posztoltam itt legelőször a tibeti kalligráfiáról. Később igyekeztem sorra bemutatni ismertebb művelőit. Sajnos, ahogy magát a blogot, így ezt az elképzelést is csaknem végleg szem elől tévesztettem a tengernyi terv közt. Igyekszem felvenni a fonalat, és úgy folytatni a blogot, mintha mi sem történt volna.

Ahogy legutóbbi alkalommal írtam, tibeti kalligráfiát művelők kevesen vagyunk, de különböző stílusokban alkotunk. Mindenki másban erős. Korábban senkire sem mondtam volna, hogy szerintem ő a legjobb. Nos, Golok Akyung igazán nagyon jó!

Akyung a kelet-tibeti Amdóban született és nőtt fel. Élte a tibeti nomádok egyszerű életét jakok, kecskék, juhok és lovak közt. Nyolc évesen találkozott leendő mesterével. Ekkortól a Thubten Chokorling kolostorban tanult. A Dharmán túl a tibeti buddhizmus szakrális művészetét is megismertette vele tanára, Denang Padtrak, aki egész Amdóban neves kalligráfusnak számított. Az ő hatására kötelezte el magát a kalligráfia mellett egy életre. A kolostorban 17 évet töltött, majd a sors úgy hozta, hogy jelenleg Tibettől távol, Amerikában él és alkot. Két hónapja tűnt fel kalligráfiáival a világháló különböző pontjain. A kalligráfia saját maga számára a meditáció egy útja, mások felé a Buddha tanításának művészi közvetítése, a Dharmába való bevezetés lehetséges eszköze.

Tudása és stílusa lenyűgöző és inspiráló.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése